Wycieczki - Biblioteka Zespołu Szkół, CKU w Gronowie

Wycieczki

Wydarzenia

GRUDZIEŃ 2016

W związku z Rokiem Sienkiewiczowskim 16 grudnia 2016 r. nauczyciele bibliotekarze zorganizowali wycieczkę do Muzeum Literackiego Henryka Sienkiewicza w Poznaniu. O godzinie 8:00 dziewięcioro uczniów z klas 1TJH, 3TJH i 3 LOa, pod opieką p. Marii Skowrońskiej i p. Arkadiusza Grzonkowskiego udało się do Poznania. Po przybyciu na miejsce obejrzeliśmy słynne błazeńskie koziołki na wieży poznańskiego Ratusza. Następnie udaliśmy się do Muzeum, gdzie zwiedziliśmy wystawę, poświęconą Henrykowi Sienkiewiczowi. Pani przewodnik opowiedziała uczniom o ciekawym życiu noblisty, jego twórczości i licznych podróżach. Mogliśmy zobaczyć wiele pamiątek po pisarzu, zgromadzonych w ramach kolekcji Ignacego Mosia. Zaprezentowano nam również udostępnianą tylko przy specjalnych okazjach oryginalną maskę pośmiertną i odlew prawej dłoni Henryka Sienkiewicza. Po krótkim spacerze po Starym Rynku pożegnaliśmy Poznań.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na krótko w Gnieźnie, aby zwiedzić Katedrę.

Mamy nadzieję, że wyjazd pozostanie dla uczniów nie tylko miłym wspomnieniem, ale przede wszystkim atrakcyjną formą zdobywania i poszerzania własnej wiedzy o Wielkich Polakach.

KWIECIEŃ 2014

kwietnia 2014 r. biblioteka szkolna zorganizowała wycieczkę do Łodzi "ŚLADAMI JULIANA TUWIMA".
ulian Tuwim - poeta, satyryk, autor tekstów kabaretowychi".
O godzinie 7:00 wyruszyliśmy do Łodzi. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Miasta Łodzi, znajdującego się
w dawnym Pałacu Poznańskich. Zobaczyliśmy wystawę pt. „A ja Łódź wolę! Literackie ślady Juliana Tuwima”. Ekspozycja była zaaranżowana w saloniku bilardowym. Wśród pamiątek po pisarzu mogliśmy obejrzeć m.in. wieczne pióro ze złotą stalówką, należące do Tuwima, rękopisy, listy, maszynopis „Kwiatów polskich” z odręcznymi dopiskami autora oraz liczne fotografie Tuwima.
W ramach cyklu Panteonu Wielkich Łodzian młodzież zobaczyła także inne wystawy: Marek Edelman Życie jest najważniejsze..., Władysław Stanisław Reymont Reymont i Ziemia Obiecana, Jerzy Kosiński Życie jest bestseller, Karl Dedecius Miedzy dwoma przylądkami mowy, Artur Rubinstein Muzeum Mistrza Artura. Ponadto obejrzeliśmy wnętrza Pałacu, łącznie z Gabinetem Poznańskiego – „magnata bawełny” z czasów Łodzi przemysłowej.
W Muzeum zwiedziliśmy również wystawę pt. „Galeria Mistrzów Polskich” – obejmującą 129 dzieł malarstwa, rysunku

i rzeźby autorstwa 61 najwybitniejszych polskich artystów, reprezentujących sztukę nowoczesną.
Z Muzeum Miasta Łodzi udaliśmy się na zwiedzanie miejsc związanych z dzieciństwem i okresem młodości Juliana Tuwima. Byliśmy m.in. w miejscu urodzin poety na ul. Kilińskiego, na ul. Struga 42, gdzie mieszkał od 1902 roku

i z którym wiążą się również literackie początki Tuwima. Spacerowaliśmy ulicą Tuwima i ul. Piotrkowską do słynnej Ławeczki Tuwima, która niestety była zdemontowana na czas remontu.
Łódź to centrum produkcji filmowej i siedziba uznanej na świecie szkoły filmowej, dlatego będąc w tym miejscu

nie mogliśmy pominąć Muzeum Kinomatografii. Uczniowie byli bardzo zainteresowani ekspozycjami z zakresu sztuki
i techniki filmu. Mogliśmy zobaczyć archiwalną aparaturę filmową, dokumenty życia filmowego, materialne obiekty związane z tworzeniem sztuki filmowej, plakaty, scenografię, fotosy i pamiątki związane z ludźmi kina.
i poszerzania własnej wiedzy o Wielkich Polakach.

Marzec 2013

W dniu 7 marca 2013 r. biblioteka szkolna zorganizowała wycieczkę do Warszawy "ŚLADAMI JANUSZA KORCZAKA".
Uczestniczyli w niej uczniowie, którzy zaprezentowali najszerszą wiedzę podczas szkolnego konkursu "Janusz Korczak - nauczyciel z powołania i miłości".
Zwiedziliśmy m.in

• Ośrodek Korczakianum, mieszczący się w historycznym budynku Domu Sierot,

• Muzeum Żydowskiego Instytutu Historycznego, gdzie obejrzeliśmy film, przedstawiający losy Żydów zamieszkujących Warszawę w latach 1939 - 1945,

• Muzeum Więzienia Pawiak.